Lublin Jam#4: Miasto w naszych rękach!

700-lecie Lublina to wyjątkowa okazja do zrobienia czegoś niezwykłego. Czegoś, co zapadnie na długo w pamięć i zmieni nasze otoczenie. Dlatego planując tegoroczne warsztaty innowacji społecznych postanowiliśmy pójść o krok dalej niż do tej pory.
Posłuchajcie.

Czwarta edycja Lublin Jam nie bez przyczyny nosi nazwę „Miasto w naszych rękach„. Wyniki tej edycji warsztatów zostaną bowiem wpisane jako propozycje do Budżetu Obywatelskiego Lublina. Oznacza to, że uczestnicy warsztatów dostaną w swoje ręce realne narzędzie do zmiany i wpływu na to jak wyglądać będzie miasto!

Wobec tego, w tej edycji czeka nas trochę zmian, które mamy nadzieję przyspieszą i usprawnią prace nad pomysłami. Po pierwsze, zmieniamy miejsce czwartej edycji spotkań. Lublin Jam#4 odbędzie się w Business Link Lublin (ul. Lipowa 4a). To samo centrum miasta, niedaleko od centrum handlowego, miasteczka akademickiego, jak i starego miasta. Ponadto, Business Link to również przestrzeń wspierająca kreatywność przebywających tam startupów, co również może pozytywnie wpłynąć na jakość pracy. Przede wszystkim jednak, jest to miejsce w pełni przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową, które teraz bez żadnych obaw będą mogły uczestniczyć razem z nami w działaniu.

Po drugie, mentorzy i goście dzielący się z nami wiedzą podczas tego Jamu pozwolą uczestnikom rozwiać wszelkie wątpliwości na temat tego jak pracować nad kreowaniem innowacji społecznych i wspólnie budować przyszłość Lublina. Dzięki ich wiedzy i zaangażowaniu, z którego będziemy mogli czerpać pełnymi garściami, uda nam się opracować wartościowe propozycje, które wybiją się spośród innych propozycji w Budżecie Obywatelskim.

W końcu, zapraszamy do udziału w warsztatach wszystkich zainteresowanych bez względu na wiek czy aktualne zajęcie. Chcemy umożliwić uczestnikom pracę w zróżnicowanych grupach, aby wypracowane pomysły na działania uwzględniały potrzeby różnych grup mieszkańców Lublina.

W pracy będziemy wykorzystywać metodologię projektowania usług (service design). To pięcioetapowy proces tworzenia nowych rozwiązań w obszarze usług, który w centrum zainteresowania stawia użytkownika i jego realne potrzeby. Jest to część podejścia design thinking (myślenie projektowe), które powstało w latach 80-tych na uniwersytecie Stanforda, a następnie zostało spopularyzowane głownie za sprawą amerykańskiej firmy projektowej IDEO.

Każdy z uczestników otrzyma też certyfikat potwierdzający przejście warsztatów.

ZAPISY:



 

Więcej informacji wkrótce! Śledź nas na Facebooku, by być na bierząco: https://www.facebook.com/events/794868594012338/